torsdag 28 april 2011

Journalistik?

Detta är en av de mest intetsägande snuttar jag har läst i DN.
Den handlar om Rodger Fidlers vision om surfplattan från i början av 1990-talet. och den är fullständigt intetsägande. Jag stör mig främst på att språket är undermåligt, tal lämpar sig inte i skriven form "som en annan Nostradamus". Jag undrar varför det inte var den riktige Nostradamus som förutsade surfplattan, eller det kanske han gjorde. Han gav profetior om det mesta, men kanske han lät bli trivialiteter som mobiler och surfplattor. artikeln fortsätter med en oförståelig text om att skärmen på surfplattan skulle kunna liknas vid trycksvärta på ett papper.
I det inslag som man hänvisar till i artikeln förutspår man framtiden som den troddes bli och det inslaget ser du här .
Självklart beskriver man något som inte finns men kan tänkas finnas som en "framtidens uppfinning" (jag tog mig friheten att översätta "inovation" till Svenska) .
Denna lilla spalt i DN, kunde ha blivit ännu bättre och framför allt mer informativ genom att enbart ha en filmlänk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar