torsdag 28 april 2011

Varför stajla?

Fulstajla din lägenhet (ursäkta den Svenska stavningen) skriver DN.
varför har människor så svårt för att lämna egna spår? Jag har inte svårt att lämna kvar disk i diskhon över natten, glömma att ta bort chipspåsen eller ölburken från bordet. Detär allt spår av liv. Mina vänner har alltid sagt att "det är så skönt att komma hem till dig, man känner sig hemma." Jag blir glad då, eftersom jag vet att alla känner sig hemma hos mig. Jag driver nämligen inget museum över hur det borde se ut. Jag har ingen stajl. Jag lever och bor i min bostad och det syns. På allt ifrån änglatofflor (dammråttor) till brödsmulor på diskbänken. Utlästa tidningar på ett golv eller en överfull papperskorg. Jag stylar inte det minsta, jag lämnar spår efter mig, jag kommer att kommas ihåg när jag är borta eftersom jag anpassade utrymmet omkring mig allt eftersom livet fortskrider. Om någon vill ha en 100% retro stajlad bostad i rätt färger med tidstypiska detaljer. Då får den ha det. Jag nöjer mig med mitt lilla bo där mitt livs epoker slåss med varandra varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar