fredag 25 mars 2011

Aldrig

En lista på vad man inte behöver och kan kasta presenteras här.
En lista som är totalt tagen ur luften och författad av någon som inte lever i verkligheten.
1. Stationär dator behåller jag eftersom jag sysslar med tungt redigeringsarbete och en bärbar dator inte kommer att leverera samma prestanda till ett vettigt pris på mycket länge än!

2. Kameran, aldrig! Jag fotograferar mer än polare som ska upp på Youtube eller skrattas åt på en webbsida i cyberskräpet! Jag kräver hög upplösning, god detaljåtergivning, möjlighet att koppla objektiv av olika sorter till min kamera och där släpar mobilkameran hopplöst efter och kommer aldrig ikapp systemkameran.

3. Videokameran? Om mobilkameran ännu inte har kommit upp i annat än Youtubekvalitet ännu, då fyller videokamera mer än väl sin plats. Möjligtvis går den att ersätta med en systemkamera (punkt 2) med videofunktion. behåll!

4. Det heter "släng det" när det gäller ett USB-minne. Men aldrig jag sparar mina filer på någon annans server. Dem bär jag säkert och väl krypterade med mig på ett USB-minne. Och vad gör jag om internet inte fungerar? Då kan jag ju inte säkerhetskopiera filen som ska upp till det allsmäktiga molnet. Upp förresten. "Molnet" är en mystisk beskrivning av ett företags server där du lagrar din mycket personliga info. Eftersom du har kastat ditt USB-minne.

5.Stereo! Som om ljudkvaliteten i en mobil skulle kunna mäta sig med en stereo. Okomprimerad musik mot ljudet av stekta ägg i ett par underdimensionerade hörsnäckor, Glöm det!

6. GPS kanske! Om jag nu har en mobil med bra GPS. Men då ska det finnas en bra hållare till min mobil också.

7. Böcker självklart ska de vara kvar. Jag tillhör inte dem som inte klarar av att ta in information annat än genom film.

8. Bredband hemma är väldigt bra att ha även om du surfar via din mobil eftersom du då kan koppla upp dig mot ditt trådlösa nätverk och strunta i din mobiloperatörs begränsningar när det gäller mobilsurf. Vad bredbandet överhuvud taget gör på listan över det som man kan kasta, är en fråga som vore intressant att ställa.

Jo jag vet något du borde kasta.

DN, eftersom listan de presenterade är huvudlöst galen och bara tar upp onödig tid att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar