måndag 28 mars 2011

Denna tröttsamma feminism

"Feminism är någonting man gör och ingenting man är"! säger Sissela Nordling Blanco språkrör.. förlåt talesperson för feministiskt Initiativ som nu har valt tre personer som ska ersätta Gudrun Schyman.

Jag förbehåller mig rätten att protestera, feminism är något man både lever och är (feminist), eftersom den som är feminist och som i fallet Carl Emanuelsson det 1:a 2:a eller 3:e (välj själv alternativ efter ifall du är feminist eller inte) språk..(nu var jag där igen) Talröret för FI. han är tvungen att se saker ur ett kvinnligt perspektiv och slutar de facto ha möjlighet till manliga åsikter. Alltså måste han vara feminist! Det en feminist gör är att försöka övertyga alla om att män egentligen är missbildade kvinnor och lite av det försöker man korrigera i skolan genom att ha genuspedagogik. Man lär kort sagt pojkar som känner som en pojke gör genom att han är genetiskt kodad, att det är fel och att han ska känna som en av hans tjejkompisar i klassen. Motsatsen finns inte eftersom en feminist anser att man kommer åt ojämlikhet genom att göra män lika kvinnor. Flickor som vill vara flickor kan man i och för sig ge små puffar i rätt håll och säga att det som hon känner också är fel. Jag kommer ihåg när FI grundades och en av de tre talespersonerna var en professor i genuslära. Hon var lesbisk och ansåg att alla egentligen var homosexuella men att samhället var heteronormativt (finare namn på att män och kvinnor dras mot varandra). Redan där tappade jag tron på även Feministiskt Initiativ som en vettig form av kvinnorörelse.
FI är och förblir för mig en unken stank från 70-talets rödvinsvänster och kvinnor i den, som hade råkat spilla ner sina strumpor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar